Saturday 2 July 2011

ujian kecil Allah

alhamdulillah
1st post lepas exam oral histo tadi
walaupun sangkut2,syukur still ade yg bole dijawab
aku tau aku memang xmampu nk wat yg terbaik
smlm xtido dek kerana sakit perut
aku pun xtau nape perut aku meragam smlm
tp yg pasti
insyaallah ade hikmahnye
aku yakin rancangan Allah
DIA Maha Pengatur Yang Terbaik

insyaallah balik nti aku nk wat check up
ape sbnrnye sbb perut ni meragam
nk kate gastrik
setakat ni aku mkn alhamdulillah cukup
appendiks xmungkin sbb aku mmg kalis pedas
mmg mknn pedas yg aku suka
ade drh jawa la katakan
:)

harini nk tulis pasal nikmat dan bala
alhamdulillah aku pnjtkan ke hadrat Ilahi
sbb masih bg aku peluang utk hidup
utk merasai nikmat hidup di dunia yg sekejap ni
ckp psl nikmat
mmg xterkira nikmat Allah ni
klu kita renung sekejap
kita ni ibarat org papa kedana
andai nikmat yg Allah beri tuh ditarik balik
1 contoh mengenai nikmat Allah yg paling mudah
sihat tubuh badan
aku suka tgk kwn2 aku yg amik exam b4 ni semua hepi
ceria
sihat
sbb kalau Allah nk uji kita
DIA tarik nikmat tu
alangkah ruginye kita
nk solat susah
nk makan xberasa
semuanya serba xkena
Ya Allah
aku bersyukur atas nikmatMU
:)


one thing yang selalu dlm kepala otak aku ni
adakah amalan aku diterimaNYA?
solat
sedekah
amal jariah
atau sia2
aku takut andai diri yang hina ini tidak mendapat redha ALLAH
aku xnak aku hidup dlm keadaan yg sia2
semoga kita semua sentiasa dlm rahmatNYA Insyaallah
:)

No comments:

Post a Comment